Det berømte F.A.Z. Institut har offentliggjort en undersøgelse om bæredygtighed, hvor ca. 10.300 virksomheder blev vurderet. Blandt de 32 maskin- og anlægsingeniørfirmaer, der blev vurderet som bæredygtige i studiet, opnåede Busch Vacuum Solutions en 6. plads.
Kilde: BillionPhotos.com – stock.adobe.com
“Innovationer er uundværlige for at muliggøre en bæredygtig forretning,” siger IMWF’s undersøgelse, som nu er offentliggjort af F.A.Z. Institut*. “Det er afgørende for virksomhedernes langsigtede succes at afstemme deres indsats med nyskabende, bæredygtige løsninger og gøre dem til en del af deres brand.”
I sin undersøgelse “Innovation Champion of Sustainability” anvendte IMWF** (Institut für Management- und Wirtschaftsforschung – Institute for Management and Economic Research) såkaldt “social listening” til at analysere og vurdere innovation, forskning og udvikling samt økologisk, social og økonomisk bæredygtighed hos ca. 10.300 virksomheder. Social lytning er måden at finde og vurdere, hvad folk siger om en virksomhed, person, et produkt eller et brand online. Omkring 750 selskaber blev i sidste ende kåret som bæredygtige på tværs af alle industrier. 268 selskaber kom fra maskin- og anlægsindustrien, hvoraf kun 32 blev anerkendt som bæredygtige. Busch opnåede en 6. plads med en score på 79,4 ud af 100.
Der blev brugt ca. 3,5 millioner kilder fra nyhedssider, websteder, fora, vigtige sociale mediekanaler, forbrugersider, pressemeddelelser og blogs, der blev udgivet mellem 16. september 2021 og 15. september 2022, til bæredygtighedsanalysen.
Kun tysksprogede udsagn fra tyske domæner blev taget i betragtning. Dataene blev først opdelt i tekstfragmenter ved hjælp af kunstig intelligens. Hvert tekststykke blev analyseret for at afgøre, hvilket firma og emne det drejede sig om, og hvordan afsnittet skulle vurderes.
Nytænkning, forskning og udvikling udgjorde hver især 25 % af analysen. Økologisk, økonomisk og social bæredygtighed blev taget i betragtning for 50 % af evalueringen.
*F.A.Z.-Institut für Management-, Markt- und Medieninformationen GmbH (Institute for Management, Market and Media Information) er en virksomhed i den anerkendte Frankfurter Allgemeine Zeitung-udgivelsesgruppe.
**IMWF (Institut für Management- und Wirtschaftsforschung GmbH – Institut for Ledelse og Økonomisk Forskning) er en ledende specialist inden for analyse af meget store datamængder fra formidling ved hjælp af kunstig intelligens. Den tilhører faktorkontogruppen.
Vil du læse flere spændende nyheder, interessante cases og udvide din horisont inden for vakuum, kan du skrive dig op til Buschs nyhedsbrev eller følge dem på LinkedIn.