Ligesom det gamle ordsprog om, at alle taler om vejret, men ingen gør noget ved det, så er digitalisering og kunstig intelligens på alles læber. Men hvordan kommer man fra snak til at udnytte den nye teknologi og forvandle den til en god forretning?
Det har Erhvervshus Hovedstaden kastet sig over, og forsøgt at give en række svar på i en ny e-bog
Bogen er henvendt til landets små- og mellemstore virksomheder. I Danmark er op mod 98 procent af alle virksomheder SMVer, og de har dermed stor betydning for Danmarks økonomi og fremtidige vækst.
Det er derfor også afgørende, at netop SMVerne står stærkt, når det gælder digitalisering, for digitalisering skaber jobs, vækst, effektivitet og konkurrenceevne, som gavner Danmark, Europa og resten af verden.
Erhvervshus Hovedstaden vejleder hvert år flere end 5.000 SMVer om bl.a. digitalisering, herunder brug af kundedata, kunstig intelligens, automatisering og cybersikkerhed. I den nye e-bog giver man bl.a. konkrete råd om, hvordan de kan bruge kundedata til at træffe bedre forretningskritiske beslutninger, og hvordan brugen af AI kan hjælpe med at forstå kundernes adfærd, identificere markedsbehov og optimere forretningsstrategier og dermed blive et afgørende konkurrenceparameter også for de mindre virksomheder.
E-bogen beskriver også det digitaliserings-tjek, Erhvervshus Hovedstaden tilbyder virksomhederne, som giver overblik over mulige, digitale indsatsområder med en handlingsplan, henvisning til privat rådgivning og en oversigt over økonomiske støttepuljer.
Jesper Ulsø, seniorforretningsudvikler i Erhvervshus Hovedstaden, uddyber:
– Digitaliserings-tjekket hjælper med at identificere områder i virksomheden, hvor digitalisering kan skabe øget værdi og effektiviseringer. Virksomheden vil typisk efter kun to møder og omkring tre timers indsats have et bredt overblik over, hvor de næste digitaliseringsprojekter kan igangsættes.
Download e-bogen her: https://erhvervshushovedstaden.dk/digital/
Kilde: Erhvervshus Hovedstaden