
Mange har siddet med en af dem i hånden – en mus fra virksomheden Logitech International. Inden man er kommet så langt, har man pakket den lille fyr ud. Tidligere fra plastemballage – nu er det materiale udfaset til fordel for papir
Initiativet er anslået til at fjerne 660 tons plastik og reducere CO2-udledningen med 6.000 tons – svarende til at eliminere mere end 37 millioner engangsplastikflasker om året.
Udfasningen af plast sker på globalt plan og på millioner af produkter. Den ventes at være tilendebragt ved udgangen af i år.
– At droppe plastikemballage er et stort skridt mod vores mål om at eliminere engangsplastik i hele vores portefølje. Vi er nu omkring 90 % i mål, og dette er vores største emballageinitiativ til dato, lyder det fra Delphine Donné, GM for Personal Workspace Solutions business group hos Logitech.
En specialundersøgelse foretaget i samarbejde med GlobeScans Healthy & Sustainable Living viser, at 61 procent af forbrugere globalt ønsker at vælge genanvendelig emballage i det kommende år. Engangsplastik og blandet materiale i emballage skaber både unødvendigt affald og forvirring omkring genanvendelse.
Selvom Logitech går ind for 100 procent genanvendelse af alle materialer, er de nuværende affaldshåndteringssystemer ikke tilstrækkelige på tværs af geografiske områder. Derfor arbejder Logitech aktivt på at fjerne engangsplastik direkte ved kilden.
– Forbrugere efterspørger i stigende grad emballage, der er mindre skadelig for miljøet. Ved at bruge papir i stedet for engangsplastik gør vi emballagen nemmere at åbne, mere visuelt indbydende og informativ, påpeger Bliss Buter-Thompson, Head of Packaging hos Logitech.
– Samtidig kan vi optimere vægten og størrelsen på emballagen og dermed reducere produktets CO2-aftryk – alt sammen i overensstemmelse med, at vi imødeser vores kunders behov.
Kilde: Logitech